vrijdag 11 juni 2010

Elodie: het proefmodel



Zoals ik in mijn vorige blogje al meldde, ben ik helemaal verliefd op het nieuwe patroon van Farbenmix: Elodie, ontworpen door collie-collie.com

Omdat ik nogal twijfelde over de maat besloot ik eerst een proefmodel te maken van een rest lapje. En dat was maar goed ook:

Veel te klein! Ik maakte de korte versie van maat 86/92 en mijn dochter is ongeveer 90 centimeter lang. Ik heb er een onderrok onder gemaakt van dunne witte katoen met veel roezels, zodat het rokdeel mooi wijd gaat staan.
Ze vindt zelf de jurk trouwens helemaal geweldig! Ze zwiert door de kamer als een echte prinses en noemt zichzelf 'Mega Mindy'
Ik ga morgen nieuwe stof kopen voor nog een Elodie en dan maak ik gewoon een maat groter.
Ennuh, Nicole als je dit leest, ik zou eigenlijk ook wel een Elodie voor mezelf willen maken.... Volgens mij is dit een model wat bijna elke vrouw flatteert!

Ondertussen ben ik weer bezig met een nieuw project, een ABC 103. Gezellig aan de keukentafel naaien, terwijl dochterlief ook druk aan het fröbelen is. De appel valt niet ver van de boom.....



1 opmerking:

  1. Hij is erg mooi geworden!
    Ik ben er ook mee bezig en ben erg blij dat hij klein valt, want mijn meisje is ruim 70 cm dus volgens mij moet hij wel gaan passen!

    BeantwoordenVerwijderen