zaterdag 24 mei 2014

Granny ontwijkend gedrag

Een van de dingen die al heel lang op mijn creatieve bucketlist stond, was het maken van een grannydeken. Een deken, gemaakt van allemaal gehaakte vierkantjes. Dus de afgelopen weken ben ik erg druk geweest met het haken van 150 vierkantjes:


Een hele klus!
En ja, dan komt het moment dat alle vierkantjes klaar zijn en dat je ze aan elkaar moet gaan haken....


En dat valt nog niet mee! Ik maak de deken van Catania katoen, dus het wordt een heel zwaar geheel. En toen bleek ook nog halverwege dat de manier die ik had gekozen om ze aan elkaar te haken misschien wel het mooiste resultaat zou opleveren,  maar niet meteen de handigste manier was. De frustratie sloeg toe en ik gooide het project in de hoek. Even tijd voor wat anders!

Ik besloot een banju kussen te gaan maken. Een makkelijk en snel patroon,  met een leuk resultaat.  Zie hier het resultaat van een paar avonden haken:




En jullie kunnen vast wel raden wat ik vanavond weer ga doen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten