zaterdag 3 april 2010

Insa en Roos 5006

Ook dit jaar weer een donkerblauwe Roos 5006 zomerjas voor dochterlief. Die kleur staat haar zo mooi!

De voering is heel bijzonder: het zijn namelijk 'noasdoeken' die ik van mijn oma heb geërfd. Zij droeg haar hele leven klederdracht en deze doeken waren daar een onderdeel van. Twee doeken waren precies genoeg voor de voering van deze jas.
Zoals in veel plaatsen verdwijnt ook hier de klederdracht in een rap tempo en het is een mooi idee dat het op deze manier toch een beetje 'levend' blijft...
Ook de twee knopen aan de achterkant zijn klederdracht knopen.


Uit het geweldige boek 'Sewing clothes kids love' maakte ik deze Insa. De bovenste stof is donkerblauwe poplin (restje van de jas) en de onderste stof is een stippenkatoentje.
De kleuren komen niet helemaal lekker over op de foto, in het echt is het echt donkerblauw.


2 opmerkingen:

  1. Ja, dat is gek, hè, maar dat schijnt te komen omdat het net van een ander soort materiaal is gemaakt, en dan wordt de kleur op de foto héél anders!! Maar ik vind het een prachtig rokje en de jas is hélemaal speciaal met moasdoeken van je oma en mooie knopen en borduurtjes!! Prachtig!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze allebei even mooi! Super!

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen